Wiesz o tym, że jest ważne jakie obuwie nosisz podczas ciąży ?

Ciąża jest dla kobiety jednym z najpiękniejszych, ale również najtrudniejszych okresów w życiu. W trakcie ciąży, organizm kobiet się zmienia, wymaga zmianę codziennej rutyny, diety, aktywności fizycznej a także sposób ubierania.

Jak również odpowiednia dieta, a także prawidłowo dobrane buty wpływają na ogólny stan zdrowia. To nie wszystko. Kobiety w ciąży mogą noszeniem odpowiedniego obuwia zapobiegać powikłaniom związanym z tym okresem.

 

Jest dość powszechne, iż kobiety w późniejszych etapach ciąży rezygnują z noszenia wysokich obcasów i wolą wygodne buty.  Nie każdy dla Ciebie wygodny but  na tej etapie jest właściwym wyborem.

 

Zmiany hormonalne

 

Kobiety w okresie ciąży przechodzą zmiany hormonalne, a także przyrost masy ciała. To wszystko odzwierciedla się też w stylu chodzenia. Na pewno zauważyłeś, że kobiety w późniejszych etapach ciąży chodzą powoli, z nogami lekko ugiętymi w kolanach.

 

Ta zmiana ulega grawitacji, ponieważ kobiecie wciąż rośnie brzuszek, a tym samym nosi na nogach coraz większą wagę. Chodzenie staje się dla przyszłych mam coraz trudniejsze i mniej stabilne.

 

W wyniku wzrostu hormonu relaksyny dochodzi do rozciągania mięśni i więzadeł. Stopy stają się bardziej podatne na ryzyko obrażeń i zwiększanie masy ciała zwiększa presję na kostki oraz całą stopę.

 

Pożegnaj się z wysokimi obcasami – Przynajmniej na jakiś czas

 

Obcasy zmieniają naturalną postawę i całkowity rozkład masy na stopy. Największe ciśnienie przynoszą w obszarze kolan i pleców. Noszenie wysokich obcasów może skrócić mięśnie łydek i cała masa ciała przenosi się do przedniej części stopy. Ponadto, wiele kobiet na wysokich obcasach nie ma pewny krok, czym narażone są na zwichnięcie kostek.

 

Podczas ciąży są te obszary same w sobie pod wielkim ciśnieniem i noszenie obcasów całą sprawę wręcz pogarsza.

 

Baleriny. Dlaczego nie ?

 

Kochane przez kobiety i nienawidzone przez facetów. Typowe obuwie wiosennych oraz letnich dni. Są niskie, wygodne a kobiety mogą w nich łatwo pobiegnąć nawet maraton.

 

Z punktu medycznego, nie nadają się one do codziennego noszenia. Według ekspertów, dla naszych stóp są najlepszą opcją buty mające obcasy o wysokości 4-5 cm. Chodzenie na płaskiej i niskiej podeszwie na dłuższą metę powoduje zmniejszenie poprzecznego łuku. Z biegiem czasu dołączą się także „wierni przyjaciele” - odciski i deformacja palca.

 

Ani wysokie, ani niskie ?

 

Najlepiej zrobisz kiedy wybierzesz pół wysokie obuwie. Obcas powinien być szeroki i niski, co pozwala lepiej utrzymać równowagę, a Twój krok będzie stabilny i pewny.

 

Buty nie powinny być wąskie, by nie cisnęły palce. Najbardziej odpowiedni jest zaokrąglony nosek, który zapewnia wystarczający komfort.

Buty powinny zapewnić niezawodne wsparcie i nie grać z Twoim zdrowiem. Dlatego dobrze zrobisz kiedy wybierzesz buty z podeszwą antypoślizgową.

 

Odpowiedni fason i rozmiar

 

Obrzęki ogólnie są spowodowane zatrzymaniem płynów. Podczas ciąży może płód w macicy uciskać niektóre żyły prowadzące do nóg lub z nóg. Więc Twoja noga może być nawet o jeden rozmiar większa. Wraz ze zmianą ukrwienia kończyn dolnych przyczyniają się do uczucia ciężkich nóg i powstawania żylaków. Nieodpowiednie obuwie stan tylko pogarsza. Dlatego jest lepiej podczas ciąży kupować luźniejsze obuwie. W ciągu dnia to zapewne docenisz.

 

Nawet zwykłe zginanie jest  uciążliwe

 

Zginanie w zaawansowanym stadium ciąży jest dla wielu kobiet uciążliwe. Z tego powodu nie zaleca się sznurowanie butów. Najlepszą opcją są buty zapinane na rzepy. Takie obuwie pozwala na większą fleksybilność nogi oraz dostosuje się w przypadku zmiany objętości podczas dnia.

 

A co materiał ?

 

W tym przypadku, materiał, z którego jest obuwie wykonane odgrywa dużą rolę. Obecnie, konieczne jest to, aby zwrócić uwagę na to, z jakiego materiału są buty wykonane. Przede wszystkim należy wybierać naturalny i oddychający materiał. Te warunki spełnia np. naturalna skóra.

 

Szczególną uwagę zwróć na materiał, z którego jest wykonana wkładka. Powinna dobrze ssać pot a tym samym zapobiec mnożeniu bakterii powodujących typowy zapach stóp.

 

Wkładki anatomiczne– świetny pomocnik

 

Jeśli mimo wszystko nie jesteś w stanie porzucić swoje ulubione buty, czas wypróbować anatomiczne wkładki. Potrafią zdziałać cuda. Na pewno przyzwyczaisz się i będziesz z nich w pełni korzystać nawet po ciąży.

 

 

Filozofia chodzenia na boso – Najnowszy trend !

 

Twoja noga jest ostatnią częścią ciała, która rano jako pierwsza i wieczorem jako ostatnia dotyka ziemi. Mimo ich znaczenia nie postrzegamy ich prawdziwą istotę i deformujemy ich funkcję.

 

Obecnym standardem jest wspieranie nogi w sztuczny sposób. Czy tak ma być ? W rzeczywistości stopy nie potrzebują sztucznego wsparcia. To tylko kwestia ludzkich wynalazków oraz trendów.

 

Nawet nasi przodkowie wiedzieli, że chodzenie na boso jest najzdrowszym. Dlatego, jeśli masz możliwość, odłóż buty i chodź na boso. Na przykład po świeżo skoszonej trawie lub piasku. Poprzeciągaj lekko nogi i poruszaj palcami. Poczujesz ulgę a Twoje nogi będą Ci wdzięczne.